Γενικός Ιατρός

ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ ΚΑΙ Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ

«Και ελθών ο Αστήρ, έστη επάνω ου ην το Παιδίον»

Το μοναδικό και ανεπανάληπτο γεγονός της Γέννησης του Θεανθρώπου, ανάτρεψε την Ιστορία της ανθρωπότητας.

Η ανθρωπότητα περίμενε από πολλά χρόνια τον Μεσσία, απεσταλμένο τουρανού, που για μας τους Χριστιανούς, ήλθε και σαρκώθηκε από την Παρθένο Μαρία, ο προ αιώνων Γεννηθείς Θεός, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός.

Η γέννηση του Ιησού Χριστού, δύο χιλιάδες χρόνια πριν από σήμερα, ταυτίζεται με την εμφάνιση του ’στρου, πάνω από την μικρή πόλη της Ιουδαίας, την Βηθλεέμ.

Ο Ιακώβ, Πατριάρχης των Εβραίων, προφητεύουν για τον Ιησού:» Θ ανατείλει ’στρο.. που θα δείξει τον Μεσσία » ( Αριθμ.κδ, 15-17).

Ο προφήτης Μιχαίας προβλέπει:» Και συ Βηθλεέμ, είσαι μικρή πόλη..Από εσένα θα προέλθη ο Μεσσίας» ( Μιχ.ε.1).

Αλλά και στην θύραθεν Γραμματεία αναμένεται ο Μεσσίας. Ο Αισχύλος, στην τριλογία του «Προμηθεύς Πυρφόρος-Δεσμώτης-Λυόμενος», στο πρόσωπο του Προμηθέα, που βασανίζονταν σκληρά, που θα είναι απόγονος της παρθένου Ιούς, που θα τον γεννούσε κατά υπερφυσικό τρόπο.» Και μη προσμένεις στο μαρτύριο αυτό σου τέλος, πριν βρεθεί κανείς Θεός, που να θελήση, να πάρει επάνω του τα πάθεια σου και πάει, στού άφεγγου τ ’δη τ άραχλα βαθειά σκοτάδια» (Μετ.Ι.Γρυπάρη).

Ο Σωκράτης αναφέρει προς τους Αθηναίους:» Βρίσκεσθε σε βαθύ ύπνο, δεν πρόκειται να ξυπνήσετε ποτέ, εάν ο Θεός δεν σας στείλει ’λλον, σκεπτόμενος την σωτηρία σας» ( Απολογία Σωκράτους 31Α).

Οι Ρωμαίοι, στην εποχή του Κικέρωνα(106-43 π.Χ.), είχαν χρησμούς για τον » αγνό ’νακτα», που θα κρατά τα σκήπτρα όλης της Γής( Oracula Sibyllina Lispiae 1852, Σιβ. χρης. Λόγος Γ 46-50.)

Αλλά το κυριώτερο είναι το γεγονός ότι ομιλεί για το ’στρο της Βηθλεέμ:» Αλλά όταν φανή λαμπρότερος από τον ήλιο, που θα εμφανιστεί στο κέντρο του ουρανού, τότε θα φανερωθη ο Λόγος του Υψίστου, φέροντας θνητή σάρκα» (Egiola IV).

Τέλος στην Κίνα, ο Κομφούκιος( 6ος π.Χ. αι.) αναφέρει ότι μόνο ένας θεόστα- λτος βασιλιάς θα επετυγχανε την επιστροφή των ανθρώπων στο Αγαθό.

Το ’στρο της Γεννήσεως συνδέεται με την εμφάνιση του Αστέρα, που είδαν οι Μάγοι στην Ανατολή και ήλθαν να προσκυνήσουν τον τεχθέντα βασιλέα. Για τον Αστέρα έχουμε μία μόνο αυθεντική πληροφορία, του Ευαγγελιστού Ματθαίου και ελάχιστη του Λουκά.

Σίγουρα ο χρόνος που απαιτήθηκε να φθάσουν στην Ιουδαία από την Περσία, ήταν πάνω από ένα χρόνο και πλέον, άρα το παιδί πια Ιησούς ήταν περίπου δύο ετών, σε κάποιο σπίτι της Βηθλεέμ.

Από τότε μέχρι και σήμερα η Επιστήμη της Αστρονομίας προσπάθησε να εξηγήσει το πραγματικό φαινόμενο του Αστέρα της Βηθλεέμ.

Ο Κέπλερ υποστήριξε τον 17ο αιώνα, ότι ήταν υπερφυσικό αστέρι. ’λλοι σύγχρονοί του ότι ήταν διάττων αστέρας η βολίδα. Ο Stenzei το 1913 υποστήριξε ότι ήταν κομήτης.

Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Βιέννης K.Ferrari D Occhieppo υπο- στήριξε ότι η Γέννηση του Χριστού έγινε το πρώτο εξάμηνο του 7 π.Χ. και οι Μάγοι έφθασαν στην Βηθλεέμ στις 12 Νοεμβρίου του ίδιου χρόνου. Ο Αστέρας ήταν στάση του πλανήτη Δία.

Ο αστρονόμος Κ. Χασάπης γράφει ότι το ’στρο της Βηθλεέμ, ήταν συγκέντ- ρωση όλων των πλανητών τον Απρίλιο του 6 π.Χ., στο τρίγωνο ’ρεως-Κρόνου-Δία.

Υποστηρίχθηκε και η άποψη ότι ήταν ένας καινοφανής η υπερκαινοφανής αστέρας.

Το 1979 ο αστρονόμος Χιούζ δέχεται ότι το ’στρο ήταν πραγματικά ένα φυσικό φαινόμενο που ερμηνεύεται με τους φυσικούς νόμους.

Τέλος ο Φιλμπερτ, το 1982, διατυπώνει την άποψη ότι η Γέννηση του Χριστού έγινε με τέτοιο αστρονομικό φαινόμενο που σπανιότατα γίνεται στο διάστημα των αιώνων, με την μεγάλη σύνοδο Διός και Κρόνου μέσα στην θηλεία Κρόνου, ώστε οι άπιστοι να πληροφορηθούν την στροφή της ιστορίας.

Ο καθηγητής του τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ. Χ. Βάρβογλης, γράφει ότι στις 14-02-1999 έγινε σύνοδος του Δία και της Αφροδίτης, ορατής το απόγευμα από την Θεσσαλονίκη. Υποστηρίζει με επιχειρήματα ότι το ίδιο ακριβώς έγινε στην εμφάνιση του ’στρου της Βηθλεέμ τον Ιούνιο του 2 π.Χ.

Για όσους απορούν πως γεννήθηκε ο Χριστός «προ Χριστού» σημειώνεται ότι η χρονολογία γεννήσεώς του καθορίστηκε αυθαίρετα το 527 μ.Χ. από τον μοναχό Διονύσιο τον Μικρό. ’ρα, αν το ’στρο των Χριστουγέννων ήταν η σύνοδος του 2 π.Χ, τότε τα δυο χιλιάδες χρόνια της Γέννησης Του σωστά εορτάζονται τώρα.

Εάν συνοψίσουμε όλες τις απόψεις των ειδικών, διαπιστώνουμε ότι δεν συγκλίνουν σε συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Το θέμα παραμένει ανοιχτό στους ερευνητές του μέλλοντος. Το μοναδικό γεγονός είναι ότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όντως έγινε αυτό το εξαιρετικό γεγονός κατά την Γέννηση, όσο και κατά την Σταύρωση του Χριστού, που ανατράπηκαν οι φυσικοί νόμοι και τα ορθολογικά κριτήρια.

Η πίστη είναι το σπουδαιότερο τόλμημα του ανθρώπου, μπροστά σ εκείνο που δεν καταλαβαίνει ο νους του. Σε λίγες μέρες θα νοιώσουμε βαθιά ταπεινωμένοι στο Θείο Μυστήριο, στο Θαύμα και θα υποταχθούμε πλήρως σ αυτό. Μόνο όταν τα μάτια της ψυχής μας βιώσουν το μυστήριο της ενανθρώπισης του Λόγου, τότε και μόνο τότε θα δούμε το ’στρο της Βηθλεέμ, να έχει διαχρονικότητα στις ψυχές μας και το ανέσπερο Φως του να φωτίζει την υπόσταση μας για πάντα.

Share on Facebook