Γενικός Ιατρός

Οι 3 Βιολογικοί Κύκλοι


ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΡΟΦΩΝ ΓΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΝ (ΑΠΕΚΚΡΙΣΗΣ – ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΔΟΜΗΣΗΣ)

Κατά τη διάρκεια ενός εικοσιτετραώρου ο ανθρώπινος οργανισμός είναι από τη φύση του καθώς επίσης και με βάση τις ημερήσιες αναγκαιότητες του,  ρυθμισμένος να διαχωρίζει τις λειτουργίες του σε τρεις κύκλους που ονομάζουμε  βιολογικούς:

               Το βιολογικό  κύκλο της απέκκρισης της ενέργειας και της δόμησης.

1.         Στο κύκλο της απέκκρισης  ευνοείται και είναι απαραίτητο το πεπτικό μας σύστημα να αυτοκαθαρίζεται προκειμένου να αποβάλλονται τα υπολείμματα του μεταβολισμού και οι συσσωρευμένες τοξίνες.

Ο κύκλος αυτός είναι ιδιαίτερα σημαντικός και λαμβάνει χώρα από τις 04.00 έως τις 12.00 π.μ. Σε αυτό το κύκλο πρέπει απαραίτητα να καταναλώνονται τροφές οι οποίες υποστηρίζουν αυτή τη διαδικασία. Τέτοιες είναι :οι χυμοί, το τσάι κανονικό ή πράσινο,  οι φρυγανιές και τα ψωμιά σικάλεως-βρώμης ολικής αλέσεως, τα δημητριακά,  οι μαρμελάδες χωρίς ζάχαρη ειδικότερα αυτές απο δαμάσκηνο, ακτινίδιο, πεπόνι.

2.            Στο κύκλο της ενέργειας από τις 12.00 έως 18.00 μ.μ. βρίσκονται οι πιο παραγωγικές ώρες για τον κάτοικο των σύγχρονων αστικών κέντρων. Δεδομένου ότι σε αυτές τις ώρες θα πρέπει να καταναλωθούν τροφές οι οποίες θα μας δώσουν ενέργεια και θα μας στηρίξουν την υπόλοιπη ημέρα ο βιολογικός κύκλος ενέργειας θεωρείται και ο σημαντικότερος διότι προκαθορίζει και την επιτυχία του όλου διατροφολογικού μας πλάνου.

   Σε αυτό το κύκλο λοιπόν τρώμε τροφές οι οποίες μας προσφέρουν ενέργεια χωρίς να μας κουράζουν και χωρίς να αποταμιεύονται με τη μορφή λίπους. Αυτές οι τροφές ονομάζονται υδατανθρακικές και πρέπει να καταναλώνονται σε συνδυασμό με φυτικές ίνες, απο λαχανικά κυρίως, καθώς και  ελαιόλαδο.

Οι υδατάνθρακες είναι ουσίες που  όταν διασπώνται   στον οργανισμό   ανεβάζουν στο  αίμα το σάκχαρο το οποίο θα καταναλωθεί από τους μυς για παραγωγή ενέργειας. Το πρόβλημα που συμβάλει στην δημιουργία  παχυσαρκίας, εμφανίζεται όταν κάποιοι απο αυτούς τους υδατάνθρακες ανεβάζουν απότομα στο αίμα το σάκχαρο με αποτέλεσμα  να δημιουργείται  υπερβολικό ενεργειακό πλεόνασμα το οποίο μη προλαβαίνοντας να αξιοποιηθεί απο τις κυτταρικές ανάγκες αποθηκεύται στα λιποκύτταρα δια της ινσουλίνης με τη μορφή λίπους.

Με βάση αυτό τι κριτήριο ταξινομούνται σε  ΚΑΛΟΥΣ και ΚΑΚΟΥΣ υδατάνθρακες. 

  • Οι  ΚΑΛΟΙ υδατάνθρακες είναι αυτοί που ανεβάζουν με αργό ρυθμό στο αίμα το σάκχαρο και δεν προκαλούν μεγάλη έκκριση ινσουλίνης από το πάγκρεας.
  • Οι ΚΑΚΟΙ υδατάνθρακες είναι αυτοί που ερεθίζουν το πάγκρεας για έντονη παραγωγή ινσουλίνης δημιουργώντας παχυσαρκία.
  • Η  ΔΥΝΑΜΗ με  την  οποία ανεβαίνει στο αίμα το σάκχαρο λέγεται 

      ΓΛΥΚΑΙΜΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ .

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

Ένας ΚΑΚΟΣ υδατάνθρακας έχει υψηλό  γλυκαιμικό δείκτη . Για να μην παχαίνουμε πρέπει να  διαλέγουμε υδατάνθρακες που ανεβάζουν στο αίμα το σάκχαρο με αργό ρυθμό.

3.            Στο κύκλο της δόμησης από τις 18:00 έως 04.00

Σε αυτό το χρονικό διάστημα ο ανθρώπινος οργανισμός δομεί όλο το υλικό του, που εισέπραξε στους 2 προηγούμενους κύκλους. Έτσι «χτίζει» την κυτταρική δομή και ισορροπεί.

ΟΙ ENTΕΚΑ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ :

1.      Ποτέ να μην αναμειγνύεται τους κακούς υδατάνθρακες με τα λίπη.

2.      Καταργήστε εντελώς την λευκή ζάχαρη.

3.      Να τρωτε ψωμί ολικής αλέσεως με πολλές ίνες.

4.      Ξεχάστε τις πατάτες τις τηγανητές , το λευκό ρύζι, τα λευκά ζυμαρικά.

5.      Περιορίστε το αλκοόλ σε 4max ποτήρια την εβδομάδα και προτιμήστε το κρασί.

6.      Περιορίστε την κατανάλωση των ζωικών λιπών και προτιμήστε τα ακόρεστα λίπη.

7.      Μην πίνετε νερό τρώγοντας.

8.      Μην τρωτε ψωμί με τυρί ή άλλα λίπη.

9.      Ποτέ μην παραλείπετε ένα γεύμα.

10.Φάτε με την άνεση σας, μασήστε καλά, μη βλέπετε τηλεόραση και αποφύγετε κάθε ένταση κατά την διάρκεια του γεύματος.

11.Αντισταθείτε επίμονα στην κατανάλωση συμπυκνωμένων σακχάρων που σας δίνουν άμεσα ενέργεια τινάζοντας το σάκχαρο στα ύψη, διότι οδηγούν σε απότομη έκκριση ινσουλίνης η οποία παχαίνει και μας σπρώχνει περισσότερο στο φαύλο κύκλο της παχυσαρκία.